Ya Allah, jauhi kami dari penyakit wahan..


"Ya Allah, jauhilah kami dari penyakit Wahan dan masukkan kami ke dalam golongan yang berjihad ke jalanMu.. dan menjadi pejuang agamaMu .. Ameen.. Ya Rabbal Alamin.."




Tsauban r.a. berkata: Rasulullah SAW bersabda;


Hampir tiba suatu masa di mana bangsa-bangsa dan seluruh dunia akan datang mengerumuni kamu bagaikan orang-orang yang hendak makan mengerumuni talam hidangan mereka.

Maka salah seorang sahabat bertanya
Apakah dari kerana kami sedikit pada hari itu?

Nabi SAW menjawab,
Bahkan kanu pada hari itu banyak sekali, tetapi kamu umpama buih di waktu banjir, dan Allah akan mencabut rasa gerun terhadap kamu dari hati musuh-musuh kamu, dan Allah akan mencampakkan ke dalam hati kamu penyakit ‘wahan’.”

Seorang sahabat bertanya, “Apakah wahan itu hai Rasulullah?

Nabi menjawab, “Cintakan dunia dan takut mati.

– HR Imam Abu Daud

* Huraian:

Shahih. Dishahihkan oleh alMuhaddith alAlbani dalam Silsilah alAhadith asSahihah 2/684, Hadith #958. Selain Abu Daud, hadith Tsauban ini juga dikeluarkan oleh Imam Ahmad (alMusnad), Abu Nu’aim (alHilyah), Ibn Asakir dan arRuyani.

Petanda akhir zaman ialah hampir seluruh dunia berkonspirasi menghancurkan umat Islam, hatta Jepun dan Korea pun (yang nampak neutral) menyertai pakatan ketenteraan ke Iraq. PBB sebenarnya adalah pakatan Salibi-Yahudi. Lihat sahaja resolusi2 mereka semuanya menindas umat Islam, bermula dengan resolusi 1948 (penubuhan negara haram Israel di Palestine), dan yang terbaru ialah resolusi anti-keganasan dan WMA (weapon of mass destruction) yang berkesudahan dengan penjajahan Iraq dan Afghan. Sumber

Posted by Sulam Kaseh on 17:54. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

0 comments for "Ya Allah, jauhi kami dari penyakit wahan.."

Leave a reply