Petua Ketika Mengandung Untuk Mendapatkan anak Yang Sihat. .

*Seorang ibu yang sedang mengandung hendaklah menerima ketentuan Allah terhadap keadaan diri dan kandungannya dengan perasaan redha sabar dan anggaplah kurniaan Allah itu sebagai Rahmat dan kasih sayang-Nya.

*Sementara suami pula hendaklah sentiasa menjaga perasaan isteri khususnya bagi permulaan pertama kerana wanita yang mengandung perlu banyak perhatian.

*Perhatian yang lebih itu akan mengembirakan hati isteri dan memberi kesan kepada keadaan anak dalam kandungan.

*Tunjukkan rasa gembira dan girang dengan kandungan itu dan banyakkan memberi harapan kepadanya.

*Ibu hendaklah sentiasa mengawal perasaan jangan terlalu memikirkan masalah, jangan terlalu bimbang atau terlalu takut dan perasaan lain yang tidak baik.Serahkan semuanya kepada Allah.

*Elakkan memakan makanan yang berbisa seperti ikan sembilang , ikan pari,nanas, tapai dan lain-lain.

*Hendaklah menyedut udara bersih setiap pagi kerana disamping menyihatkan diri amalan ini juga akan menyihatkan anak dalam kandungan.

*Tidur dan rehat dengan cukup setiap hari mengikut masa dan kesesuaian. Elakkan tidur pada masa yang tidak baik seperti selepas subuh, slps asar atau hampir waktu senja dan selepas maghrib. Jangan terlalu banyak tidur pada waktu siang. Semuanya mewarisi anak yang malas dan lembab.

*Mengadakan pergerakkan seperti berjalan-jalan diruang lapang . jangan terlalu banyak duduk, kerapkan berdiri. Jika letih duduk sekejap dan berdiri semula. Pergerakkan itu baik untuk masa-masa hampir bersalin untuk memudahkan kelahiran.

*Banyakkan minum air sekurang-kurangnya enam atau tujuh gelas sehari. Dgn cara ini akan menambahkan kesegaran dan memudahkan melahirkan anak

Sumber

Posted by Sulam Kaseh on 18:51. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry

0 comments for "Petua Ketika Mengandung Untuk Mendapatkan anak Yang Sihat. ."

Leave a reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...